TrustPilot  e unul dintre modelele de business la care m-am uitat cu interes in ultimele luni, pentru ca indeplineste cele 3 conditii pe care le-am cautat si le voi cauta pe viitor:

  1. luasera un aspect minor dintr-un business online (customer reviews)
  2. isi alesesera o nisa (ecommerce) si
  3. l-au transformat intr-un produs extrem de performant de tip SaaS / subscription based

TrustPilot reprezinta practic un Yelp al magazinelor online, venind cu o simpla inovatie care insa le permite sa colectioneze exclusiv reviewurile acelor consumatori care chiar au cumparat de la un anumit magazin.

Am hotarat sa nu merg cu ideea mai departe din 2 motive — citisem ca luasera deja finantare de peste 40 mil $ si, in plus, cica erau deja in .ro de ~ 5 ani, moment la care am gasit primele informatii disponibile despre ei la noi. Cu toate ca, sincer, par sa fi penetrat foarte putin in Romania, chiar daca ne listeaza ca fiind una dintre pietele in care sunt prezenti.

Una peste alta insa, azi a picat vestea cea mare:

Sa speram ca vor fi mai prezenti in .ro, ceva imi spune ca poate ajuta real industria de ecommerce sa se mai profesionalizeze un pic. Mai ales ca din studiul Daedalus Millward Brown pregatit pentru ecomTEAM a reiesit ca in 2015 a crescut cu aproape 14% y/y numarul celor care au avut sau au auzit de experiente negative in comertul online, pentru o sumedenie de motive.

ecomteam_dece