Saptamana trecuta Wall-Street a organizat un eveniment pe tema inovatiei in banking. Lasand modestia deoparte, ca doar am fost si eu putin implicat in organizare, chiar a iesit foarte misto. Si, mai ales, foarte interesant — i-am avut ca speakeri pe cei de la Nuance Communications (se zice ca ar fi in spatele tehnologiei Siri de la iPhone), care vorbeau de voice recognition. Pe Printec care au adus in Romania o tehnologie gen Square (Payware, a lui Verifone). Multe studii de caz misto. BRD care a vorbit de NFC. Garanti Bank si Unicredit.
Aici, de fapt, ne dorim sa fim. Pentru ca in realitate suntem foarte departe.
Printr-o imprejurare am devenit client Raiffeisen. Eram client Citibank si nah, ca parte a portofoliului lor de retail, am ajuns in proprietea Raiffeisen. Mai exact, nu eu, ci cardul meu de credit.
Am vrut in weekend sa depun bani in contul asociat cardului, ca venea “aniversarea” (asa s-o numi? 🙂 Si am cautat, cale de vreo 4 sucursale Raiffeisen – si nu am gasit niciun ATM prin care sa pot depune bani. Lucru pe care clientul de ING/Citi din mine nu putea sa il inteleaga.
Am intrat pe site-ul lor, am vazut ca sucursala din Promenada e inca deschisa, am intrat si m-am lamurit. Raiffeisen are doar vreo cateva astfel de ATM-uri smechere. Pentru mine sunt basic, pentru ei sunt ditamai tehnologia din moment ce adoptia e asa jos.
Si stau si ma intreb – discutiile despre inovatie isi au locul intr-o piata care e inca asa inapoiata?