Vineri a avut loc AGA Asociatiei IAB Romania. Si, in urma recomandarilor Consiliului Director, AGA a decis asupra standardelor care se vor implementa pe piata, intr-un format tranzitoriu, incepand cu 1 septembrie 2007. As sublinia:
1. Sunetul nu va mai fi permis activat implicit. Se poate activa numai la click.
2. Dimensiunea maxima a creatiilor nu va ma depasi 80Kb – ideea este ca dupa 1 ianuarie sa se ajunga la cei 30-40 kb, conform standardelor IAB US si IAB Europe (nu s-a luat insa o decizie formala in acest sens)
3. Zonele de reclama trebuie marcate clar, distinctiv – cu ocazia aceasta probabil scapam si de overlayerele cu grad mare de transparenta, care “iau” clickuri si din cauza ca ocupa o suprafata mult mai mare decat cea vizibila efectiv.
4. Celebrul butonul de “close” trebuie sa existe (in cazul overleyerelor si expandabilelor) si trebuie amplasat la marginea bannerului, se va numi tot timpul “Inchide [X]” si va avea o dimensiune a fontului de 16pt;
5. Durata maxima a animatiei oricarui banner nu va putea depasi 15 secunde (as sublinia aici ca, desi nu e prevazut negru pe alb in standardele adoptate, ar trebui avuta in vedere si limitarea tuturor loop-urilor la max. 15 secunde)
Au mai scris despre intalnire: AdPlayers, Wall-Street, Vivi.