Nu mai este deja un secret – InternetCorp se reprezinta direct in procesul de vanzare a spatiilor publicitare pe reteaua proprie. S-a discutat deja pe tema asta destul de mult – Radu, Vivi, Evelina si Orlando ar fi doar cativa.
Unele lucruri sunt inca neclare, asa ca mai poate ar fi mai bine sa le lamuresc in cele ce urmeaza:
1. De ce ?
Pentru ca avem un obiectiv. Pe baza caruia am construit un plan de dezvoltare. Respectiv de investitii. Care converg catre costuri. Si care se bazeaza pe niste venituri. Si, in ciuda relatiei foarte bune pe care am avut-o cu Val, lucrurile se pot schimba. Si, in momentul ala, este important sa stii pe ce te bazezi. Nici un business nu poate creste sanatos cu potentiala presiune a unui calcai pe furtunul de cash-inflow.
Si, nu in ultimul rand, pentru ca putem fi mult mai aproape de clienti. Pentru ca nu ne intereseaza sa vindem VOLUM, ci SOLUTII. Nu BANNERE, ci AUDIENTA. Nu, nu e text de PR – dar de fapt asta se va vedea in urmatorul an 😉
2. De ce acum ?
Pentru ca este mai usor sa faci pasul cand ai N EUR costuri decat cand ai 2xN costuri. Pentru ca noi credem ca a venit momentul sa invatam si acest business. Si pentru ca, on the long run, nu credem in succesul agentiilor de publicitate online – acum un an, Marius a fost probabil primul din piata care “a prezis” apropierea sfarsitului. Iar argumentele sale sunt solide si forecast-ul lui mai actual decat oricand.
3. Cu ce ?
Vom construi cea mai dinamica echipa de vanzari. Si cea mai profesionista echipa de suport. Va dura dar cred ca in final calitatea va face diferenta. Calitatea suportului se va adauga calitatii audientei utilizatorilor siteurilor din retea. In final, audienta face diferenta. Atat cantitativ cat si calitativ.
4. Prin ce ?
Nu vom folosi o solutie open-source pentru a servi campaniile clientilor. Este o chestiune de respect fata de ei, in the end – se le oferi stabilitatea unui produs bun, care are o echipa tehnica de exceptie in spate si increderea pe care ti-o da o solutie premium, folosita pe plan mondial de mii de site-uri. Momentan ne aflam in procesul de selectie a furnizorului cu care vom lucra in urmatorii doi-cinci ani – seceleanu.ro va fi probabil locul in care voi anunta castigatorul – nu cu surle si trambite si comunicate de presa. Ionut, facem bine asa ? Piata e mica, mesajul ajunge unde trebuie rapid ? Ce ne sfatuiesti ? … trecem pe la casierie pentru consultanta 🙂
5. Incotro ne indreptam ?
Punctul asta nu era pe agenda – dar tocmai ce m-am uitat in GoogleReader si am vazut stirea aceasta. Da, “a scazut cu 16,22% in 2005 fata de 2001”. Sa fie bine, sa fie rau ? Dar poate va intereseaza mai degraba acest interviu cu Arthur Sulzberger – publisherul NewYorkTimes, cel mai respectat ziar din lume, care spune ca “I really don’t know whether we’ll be printing the Times in five years, and you know what? I don’t care either” – e o stire fresh de tot – nu o ratati 😉
Am mai raspuns intrebarilor Wall-Street, Media & Advertising si Imagoo – daca mai aveti si altele, le astept. Am intitulat postul asta “cu cartile pe masa” pentru ca asa mi se pare normal ca trebuie sa fim. Si prin asta nu ma refer la a ne pune piedici discrete si a ne injura pe la spate, prin diverse medii, cu precadere digitale. Ci la a pune umarul, in comun, la cresterea transparentei pietei – iar demersurile IAB si BRAT sunt primii pasi. Este singura modalitate de a creste industria. Iar cresterea si maturizarea pietei se vede in EBITDA, salarii, calitate editoriala, crestere de volum de vanzari & brand-awareness pentru advertiseri, taxe si impozite la buget, etc. (mi-a scapat vreun segment interesant de stakeholders pe care nu l-am atins ?).