Intai m-am enervat rrrau. Apoi mi-a mai trecut. Acum iar mi s-a pus pata. Iata un story interesant – o sa insir faptele intr-o ordine cronologica – poate nu exista o legatura directa intre ele, dar… totusi… si ideea de coincidenta are o limita.

11 mai

Un yoritomo.minamoto@gmail.com completeaza formularul de contact de pe 9AM, spunand ca scrie “on behalf of a group of foreign investors interested to acquire your 9 AM portal”. Printre altele, vrea detalii despre clienti, nr. de angajati, cifra de afaceri, evaluare, etc.

12 mai

Amuzat de faptul ca, totusi, Yoritomo Minamoto este primul shogun din istorie si ca mi-a scris folosind o adresa de gmail (!), ii raspund omului astfel:

Dear Mr. Minamoto,

My name is Mihai Seceleanu and I’m the CEO of InternetCorp, the online publishing house that is developing 9AM.ro.

Before handing out this kind of information, we are interested in finding out as much as possible about your group. We also expect from you a draft confidentiality agreement that we shall both sign prior to disclosing the data you are interested in.

Have a great day,

Mihai Seceleanu

Tot pe 12 mai a.c., Geo Scripcariu (PR-ul de la ziare.com – cel putin asa zice comunicatedepresa.ro) arunca pe grupul [marketing_lider] o intrebare – “Cum evaluati in vederea vanzarii (sau a achizitiei) un portal de stiri romanesc? Ce portaluri ati include in aceasta categorie? Ce metodologie folositi pentru evaluare? Cat credeti ca valoreaza, de exmplu, hotnews.ro? Dar ziare.com, 9am.ro ori ziare.ro? Care credeti ca sunt portalurile de stiri cu cel mai mare potential de crestere?”

15 mai

La rugamintea lui Dragos, raspund – “Nu cred ca asta este un caz aparte fata de evaluarea unui alt business. In final, cred ca totul se reduce la EBITDA si la multiplicatorul agreat de parti :) (ok – aici apar variabile ca perspectivele de crestere, market-share, brand si brand-awareness, structura calitativa a bazei de date, etc.)” – exprimandu-mi totdata si mirarea ca intrebarea vine din partea ziare.com).

18 mai

Ajunge la mine un comunicat de presa din ala… laser, frate ! Cititi si amuzati-va.

From: Ioana Sitaru
Date: Wed, 17 May 2006 21:55:28 +0300
Subject: Comunicat de presa: “Febra achizitiilor de portaluri de stiri e in toi”

Comunicat de presa
Pentru difuzare imediata
Contact: Ioana Sitaru
PR Executive, Blue Ocean Communications
E-mail: ioanasitaru@gmail.com

Febra achizitiilor de portaluri de stiri e in toi

Bucuresti, 17 mai 2006. Agitatie mare in lumea portalurilor de stiri romanesti: ultimele zile au adus in aceasta zona fierbinte a afacerilor pe Internet o adevarata avalansa de oferte de cumparare venite din partea unor investitori asiatici, nord-americani si romani.

Au fost tintite portalurile de stiri mari, dar nu au fost ocoliti nici jucatorii de calibru mediu cu potential de crestere, cu echipe profesioniste de jurnalisti si cu vanzari de publicitate interesante.

9 am.ro , stiri.ro si stiri.com sunt doar trei dintre cele mai cunoscute portaluri care au fost abordate doar in ultima saptamana de investorii insisi sau de reprezentanti ai lor.

Marian Tita, CEO al Inside Communications din Brasov, care detine portalul www.stiri.ro > spune ca vanzarile de publicitate au crescut de cinci ori fata de anul trecut si au o tendinta foarte accentuata de crestere in continuare, fapt care il determina sa nu vanda desi a primit mai multe oferte foarte tentante.

Pe de alta parte Mihai Seceleanu, CEO la InternetCorp, firma ce are in portofoliu portalul www.9am.ro >, pe langa www.wallstreet.ro >, www.kidika.ro > si www.yuppy.ro > este curtat de investitori din…Tara Soarelui Rasare. Seceleanu a pozitionat intr-un timp scurt 9am.ro inaintea altor veterani ai portalurilor de stiri care se adreseaza romanilor din tara si din diaspora.

Printre acesti veterani se gaseste si www.ziare.com > lansat in 1996 si condus de pe Coasta de Vest din SUA de Cosmin Dumitrescu. Desi Dumitrescu refuza sa faca vreo declaratie, surse din piata ne-au relatat ca ziare.com a primit mai multe oferte extrem de tentante, cateva venind chiar din Romania.

Specialistii in publicitate prognozau inca de anul trecut faptul ca publicitatea online romaneasca va sparge in sfarsit barierele si isi va castiga locul binemeritat in mixurile de media ale advertiserilor.

S-a produs insa o adevarata revolutie, asteptarile fiind depasite cu mult, iar piata online a trecut in primul trimestru al anului de 2.000.000 euro net. O suma mica daca ne comparam cu celelalte canale media, insa se pare ca acesta e doar inceputul unei perioade de crestere accentuata.

Perspectivele castigurilor din vanzarile de publicitate online care se vor tripla la anul, dupa integrarea Romaniei in UE, fac ca evaluatorii de afaceri de tip dot com sa lucreze intens in ultima vreme, adaptand metodologii de evaluare avansate la realitatile din .ro.

Majoritatea modelelor de evaluare releva faptul ca un portal de stiri din Top 5 ar putea usor sa fie vandut cu peste 250-300.000 de euro si chiar mai mult, investitia putandu-se amortiza foarte rapid.
# # #

(nota: reprezenta in fapt un printscreen cu ziare.com)

O facatura sub orice critica. Se vorbeste de stiri.ro si stiri.com (care fie nu exista, fie nu conteaza pe piata) si de kidika.ro si wallstreet.ro (!!!). Se folosesc de numele meu ca sa isi atinga interesele si, in plus, isi mai bat si joc de numele site-urilor InternetCorp. Ma enervez cumplit.

Ii scriu acestei Ioana Sitaru, de care nici Google nu a auzit (si nu a auzit nici de agentia respectiva) – bineinteles ca nu mi-a raspuns.

Mi-aduc aminte de mailul lui Geo Scripcariu si incerc sa aflu mai multe despre el – este ownerul bt.ro (de la Bucharest – Tokio) si vorbeste fluent japoneza. Iau legatura si cu el pentru a-l intreba daca stie ceva in legatura cu acest subiect si imi raspunde – “Scuza-ma dar nu prea inteleg cum de ai “aterizat” la mine si cu ce crezi ca te pot ajuta.”

19 mai

Apare un prim articol in print pe tema asta.

20 mai

Apare si cel de-al un al doilea – culmea, tot in Romania Libera. Daca le cititi, o sa vedeti o evolutie spectaculoasa a profesionalimului cu care au fost redactate :)) Imi crapa mie obrazul de rusine la cum se face presa in Romania…

Daca nu aparea aberatia asta cumplita in presa, probabil ma abtineam sa va spun storyul de mai sus. Dar deja mi se pare bataie de joc intoxicarea asta de presa. Nu stiu caror interese slujeste – nici macar nu pot sa spun ca ziare.com / Geo au vreo legatura cu asta. Nu ca nu ar exista motive, dar prea toate indiciile bat intr-acolo si ma gandesc sincer ca poate chiar si-a dorit cineva sa para asa… Azi a scris si Vivi despre asta, da’ momentan pare picat site-ul lui.

A, si inca ceva. Nici 9AM si nici vreun alt site al InternetCorp nu sunt de vanzare. Nu acum. Probabil vom mai raspunde politicos ca mai sus… dar atat. Mai avem inca multe de facut in .ro.